Ранкові зустрічі

 

Тема: «Хто такий справжній друг»

Мета: створити в класі дружнє середовище; допомогти дітям з’ясувати хто ж такий справжній друг; навчити правильно вибирати друзів; виховувати вміння цінувати дружбу.

Обладнання: кросворд, ноутбук, листочки А4, ромашка з пелюстками.

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»

- А тепер я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).

                

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :

   Клас у мене дружний  є.   Він мене не підведе.



Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».

(діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи)

Привітаймо Сонечко!

Здрастуй дороге!

Привітаймо Квіточку!

Хай вона росте!

Привітаймо Дощик!

Лийся мов з відра!

Привітаймо друзів всіх!

Зичимо добра!

(привітання один з одним)

-А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.

(діти по колу передають квіточку добра та вітаються. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі)

II. Обмін інформацією

− Сьогодні ми з вами  поговоримо про такий важливий подарунок, який дарує нам життя, який не можна купити за гроші і без якого життя людини дуже сумне, безрадісне. Що це ми з вами дізнаємося ,коли відгадаємо кросворд.

1.     Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни.

(Ведмідь)

2.      Біла латка,
Чорна латка
По дереву скаче.

(Сорока)

3.      Наче сонячні клубочки
Хтось розсипав біля квочки.
Хто це там пищіть, малята?

Здогадалися?...
(Курчата)

4.      Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок –
Триста колючок.

(Їжак)

 Багряна шубка
І розкішний хвостик.

1.     Ліс їй дари приносить:
Осипають сосни шишки.
Час уже збирать горішки.
Клопотлива і метка,

А в дупло несе грибка.     
(Білка)

2.      Уночі гуляє,
А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.

(Сова)

− Отже, як ми з вами дізналися це дружба.

Бесіда

− Хто такий на вашу думку друг?

− Чи багато у вас друзів?

− Що означає дружити?

− Опишіть слово друга, розкажіть який він.

− Що цікавого ми дізналися з нього?

III. Групове заняття

1-2 групи        Намалювати символ дружби, пояснити свій малюнок.

3-6 групи        Обговорити ситуацію і знайти вирішення проблеми.

Ситуації:

1)Ви потрапили на безлюдний острів разом з другом. Хочете їсти, але їжі вистачить тільки для одного. Як вчините ви в такій ситуації?

2)Ваш друг пропонує вкрасти іграшку .Якщо відмовитесь, він не буде з вами дружити.  Ваші дії.

3)На уроці математики ви списуєте контрольну роботу у свого товариша.

Вчителька це помітила і сказала: «Якщо признаєтесь, хто у кого списував-то двійку не поставлю, а якщо не признаєтесь то покараю обох» .

Як поступите ви  в такій ситуації?

4) На перерві твій друг розбив вазу. Ніхто крім тебе цього не бачив. Вчитель покарає весь клас, якщо винний не знайдеться, а твій друг не зізнається. Твої дії.

IV. Щоденні новини

Скласти «Кодекс дружби»

Ідеї записуються на дошці дітьми на пелюсточках ромашки .

Прийом «Павутиння»

(передаючи клубок ниток, продовжити думку:

Друзі можуть разом…)


Тема: «Здоров’я − найдорожчий скарб»

Хід ранкової зустрічі

I.                  Вітання

− В давнину говорили: «Здоров’я − це нічого, але все без здоров’я − ніщо». Давайте ми з вами зараз побажаємо кожному «Доброго здоров’я». (Учні по черзі бажають доброго здоров’я своєму сусідові).

Вправа «Чарівні окуляри»

   Учитель показує дітям коробку й повідомляє:

 – Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.

 Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.

I.                  Обмін інформацією

Вправа «Мікрофон»

− Що таке здоров’я?

− Чому люди хворіють?

− Як ви думаєте,що потрібно робити, щоб не хворіти?

− Зараз ми з вами подивимося мультик та дізнаємося, що є найголовнішим піклуючись про своє здоров’я.

https://www.youtube.com/watch?v=ofkbNrPN2zs

− Отже подивившись мультик, ми бачимо, що найголовніше для нас з самого малку слідкувати за своїм розпорядком дня.

II.               Групове заняття

1.Творча вправа «Віночок здоров’я» 

 Учитель ділить дітей на групи й показує їм віночок із квітів. Потім він роздає стрічки до віночка (кольорові смужки паперу) і знайомить усіх із завданням. Гравцям потрібно визначити, що допомагає людині бути здоровою, як вони будуть берегти своє здоров’я та що для цього робитимуть. Відповіді слід написати на стрічках (на кольорових смужках паперу). Виконавши завдання, діти прикріплюють стрічки до віночка.

2.Гра «З’єднай прислів’я»

Здоров’я бажаєш                                      - здорово      

Здоровому все                                          не купиш

Здоров’я за гроші                                     не прикрашає

Хвороба людину                                      гіркий

Хворому і мед                                           зустрінеш

 Праця – здоров’я,                                    лінь – хвороба

Лагідне слово для хворого                      здорово

Сила мовчить,                                            щастя

У здоровому тілі                                      - найкращі друзі

 Сонце, повітря і вода -                            ліки

Здоров’я дорожче                                      за здоровий дух.


Тема: «Моя Україна − квітучий диво-сад»

Хід ранкової зустрічі

I.Вітання

Візьмемося за руки

Та станемо у коло.

Радість та усмішки

Хай сяють навколо.

− Діти, давайте ми з вами привітаємося .

Гра «Побажання»

(Учні кидають моток пряжі, говорячи один одному побажання)

II. Обмін інформацією

1. Гра «Асоціативний кущ»

− Діти, давайте ми з вами скажемо, що для вас  Україна?

− Які слова близькі за значенням ми з вами можемо дібрати до слова Україна?

Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Українська мрія - єдність, свобода і незалежність. Основа державності, якої споконвіку намагалися позбавити цю прекрасну частину земель всі її так звані сусіди прикриваючись «високими» інтересами, час від часу набувала цілком ясні обриси.

2. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

*Назва нашої держави? (Україна)

*Столиця України? (Київ)

*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)

* Назвіть державні символи України. (Герб,  Гімн, Прапор України)

*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)

*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)

* Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)

*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом - сіллю)

* Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

*Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

*Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

3. Перегляд відеоролику про Україну https://www.youtube.com/watch?v=wLAFM1W31mc

III. Групове завдання

1. Завдання в групах

Прочитайте уважно завдання для кожної групи.                            

1.Напишіть на великих пелюстках, якими потрібно бути людьми, щоб Україна процвітала.

2.Напишіть на зображеннях жучків дії людей, що шкодять розвитку України.

3.Напишіть на краплинках те, що  допоможе  розквітнути Україні.

(Учні презентують свою роботу. На дошці з`являється: квітка, біля квітки – жучки, цілющі краплинки ,сердечка).

2. Гра «Карлики і велетні»

Ця гра на увагу для молодших школярів. Що грають, 10—15 чоловік, будуються в ряд або утворюють півколо в декількох кроках від керівника.

Ведучий називає великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» і т.д. Хлоп'ята піднімаються на носочки і тягнуться вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж названі, наприклад, «шишка», «мишка», «голка» і т. д., всі учасники сідають і опускають руки. Хто помилиться — робить крок вперед, при повторній помилці вибуває з гри.

Ведучий не тільки голосно називає предмети, але і сам виконує рухи. Перевіряючи увагу тих, що грають, він навмисно «помиляється». Ті, хто погано слухає і лише дивиться, що він показує, незабаром вибувають з гри. Гра триває 2—3 хвилини, потім відзначають найуважніших.

3. Гра «Мікрофон»

Уявіть, що до нас у клас приїхав хлопчик разом з батьками з іншої країни. Він не знає про нашу Україну! Розкажіть йому про Батьківщину, покажіть ті місця України, де ви побували. Кореспондент бере інтерв’ю в учнів.

IV.Щоденні новини

Діти, а яка зараз у нас пора року?

− Яке сьогодні число,місяць та день тижня?

− Давайте переглянемо з вами новини сьогоднішнього дня.

Складання карти України з пазлів (частинок карти)

Рефлексія

(Діти оцінюють настрій свій на кінець заняття та прикріплюють прищепочку до малюнка ,який відповідає настрою)

 

 Тема: «Птахи − наші друзі».

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

Вправа «Все одно, ти молодець!»

II. Обмін інформацією

1. Гра в колі «Назви птаха»

(Діти передають пташку, називаючи пташок). Отож сьогодні ми з вами говоритимемо про птахів.

− На які групи ми можемо поділити птахів?

2. Гілка загадок про птахів

Як зима − вона на гілці,

І співа, мов на сопілці…

Жовті груди,чорні крила,

Кусень сала сама з’їла

                                           (Синиця)

У червоній фартушку

Птах стрибає по сніжку

І розпитує синичку

Про найближчу годівничку.

                                             (Снігур)

 

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників їм добуваю.

                                                             (Дятел)

Гордо птаха походжає,

Пташенят життю навчає.

Дуже мудра чорна птиця,

І біда,як розізлиться.

                                                                   (Ворона)

Я гніздо люблю будувати

Під дахом сільської хати.

                                                   (Ластівка)

 

Як веселка кольоровий,

Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

Він його повторить вмить.

                                                              (Папуга)

Довгі ноги − довгий ніс.

Прилетів − обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

                                                                  (Лелека)

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.

                                                   (Сова)

− На уроках природознавства ми з вами вивчали перелітних та осілих птахів. Давайте з вами пограємо трішки, я вам називатиму птахів, якщо цей птах осілий ви присідаєте, якщо перелітний махаємо йому рукою.

− Ластівка, горобець, зяблик, синичка, сорока, снігур, шпак, голуб, соловей, дятел.

Переглянемо з вами відео про деяких птахів та дізнаємося дещо цікаве.

https://www.youtube.com/watch?v=EkRxQ0MeZFg

III. Групове завдання

1. З’єднати частини прислів’їв про птаха

У всякої пташки                                                 така й пісня.

Де багато пташок,                                              а пізні слізки ллють.

Ранні пташки росу п’ють                                   свої замашки.

Яка пташка,                                                          там нема комашок.

Соловей співає,                                                    а соловейко кінчає.

Ластівка день починає,                                       поки голос має.

2. «Загадкова скринька»

− В цій скриньці знаходиться те, що потрібно птахам. Скриньку нашу не можна трусити ,відкривати, але ви можете ставити запитання.


Тема: «Рід, родина, сім’я»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

     −   Доброго дня, дорогі діти! Щасливі ми, що народились і живемо на чудовій, зеленій, багатій і славній Україні. Тут жили наші прадіди, тут корінь роду українського. Давайте ми з вами привітаємо один одного та розпочнемо сьогоднішнє наше заняття.

Гра «Ласковушечки»

(Діти по черзі передаючи різнокольорові пір’їнки говорять побажання на цілий день)

II. Обмін інформацією

Діти! Незалежно від того, хто ким стане в майбутньому і чи здійсняться ваші мрії, незалежно від місця проживання і матеріального забезпечення, кожен обов’язково стане батьком, матір’ю, виховуватиме своїх дітей. А в процесі виховання наслідуватиме своїх батьків, продовжуватиме сімейні традиції.

1. Вправа «Мікрофон»

− Що означає слово сім’я?

− А рід, родовід, сім’я?

− Чим ці поняття відрізняються?

Рід це низка поколінь, які походять від одного предка.

Родовід – це історія поколінь певного роду, перелік, запис, що виявляють й ілюструють походження, послідовність поколінь.

 Сім’я – це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.

2. Творче завдання «Турбота про близьких».

Учитель просить дітей написати два списки з п’яти обов’язків, які вони вважають головними в житті своїх батьків і у своєму житті. Обговорює з дітьми, які обов’язки їм виконувати легко, а які — важко; як навчитися з радістю піклуватися про своїх близьких.

III. Групове завдання

1. Гра «Хто розуміє без слів?».

    Працюємо по рядах (дві команди). Перша дитина з першого ряду беззвучно, одними губами, вимовляє ім’я кого-небудь зі свого ряду. Діти з другого ряду повинні вгадати, кого вона назвала. Якщо ім’я не вгадали, то той, що загадав ім’я, говорить уголос яку-небудь якість цієї людини, наприклад: це весела (смілива, добра, розумна) людина. Потім ім’я загадує той хто вгадав або перша дитина з другого ряду, а вгадують діти з першого ряду. І так далі гра продовжується.

2. Гра «Склади слово»                                                                                     

у,я,с,б,а,Б                                                         

а,Т,о,т

д,а,Р,н,и,о

м,і,я,с

н,я,о,Д

д,і,в,о,д,о,Р

Т,о,а,т

М,я,а,с,т,у

Д,ь,у,д,і,с

Б,к,а,р,и,т                                                                                                         

3.Гра «Відшукай свою частинку»

В дружній родині                                            не судді.                                         

Скрізь добре,але                                              як річка з водою

Діти батькам                                                    що дерево без плодів.

Сім’я без дітей,                                                але вдома краще.

Сестра з сестрою,                                             і в холод тепло.

Старший брат,                                                   як другий батько.

Людина без сім’ї,                                              що квітка без запаху.

Сімейний горщик                                              померли − почитай.

Діточок виховувати −                                        не курочок перераховувати.                                    

Живі батьки − почитай,                                     завжди кипить.

4. Конкурс малюнків «Щаслива родина»

IV. Щоденні новини

Розгляд фотовиставки «З родини йде життя людини»


Тема: «Хліб − джерело життя»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Добридень, гори, ліс, ставки, поля!
Добридень, люди! Щастя вам і долі!

Почався день, прокинулась земля,
І заспівав веселий вітер в полі.

− Давайте, діти, ми з вами привітаємося!

(Діти вітаються між собою, потиснувши руку один одному, цим самим поділившись своєю частинкою добра і любові)

Календарик настрою

II. Обмін інформацією

Бесіда

− Діти, а чи знаєте ви, звідки до нас з’явився хліб?

− А які хлібні вироби ви знаєте ? Що подобається вам найбільше ?

− Хліб здавна вважався символом святості, символом радості, щастя, здоров’я та багатства. Із хлібом раніше зустрічали новонароджене дитя, з хлібом вітали і породіллю. Пізніше із хлібом дитя виряджали «До Христа», а коли підростало, то виряджали потім уже й до школи. Також раніше одружували молодих, батьки хлібом благословляли своїх дітей на довге сімейне життя. Хліб належить до особливо шанованих символів українського народу. Недаремно люди говорять: «Хліб − усьому голова». Зараз ми подивимося, який шлях долає хліб, для того щоб потрапити до нас на стіл.

https://www.youtube.com/watch?v=IJhqEtut2GY

III. Групове завдання

1. Гра «А що було далі?»

− Для того, щоб виростити хліб, треба спочатку підготувати наше поле для засіву, а що потім?(М’яч передається далі)

-Зорати поле.

-Удобрити грунт.

-Посіяти зерно.

-Доглядати.

-Знешкоджувати бур’ян.

-Додавати мінеральні добрива.

-У жнива змолотити колосся.

- Завезти на елеватор( сучасна комора).

-Змолоти у млині.

-Завезти борошно до хлібозаводу.

-Пекарі випікають хліб.

-Свіжий хліб потрапляє на прилавки магазинів.

2. Гра «Крісло автора» (Учні розповідають вірші про хліб)

3. Поділимось на 4 групи.

1 група- діти, які народились взимку.

2 група- діти, які народились весною.

3 група- діти, які народились влітку.

4 група- діти, які народились восени.

Завдання для 1 групи:

Відгадайте кросворд

Заповніть у клітинки назви хлібобулочних виробів, які випікає наш хлібозавод.

Завдання для 2 групи

Доберіть спільнокореневі слова до слова хліб.

Завдання для 3 групи.

Складіть прислів’я з розсипаних слів

( Земля трудівниця аж парує та людям хліб готує)

Завдання для 4 групи.

Прочитайте прислів’я (анаграма)

З хлібом пісня миліша і хата тепліша.

 4. Гра „Пиріжок”

Діти стають ключем, поклавши руки одне одному на плечі.

Передній - пекар. Всі за ним - піч, а останній - пиріжок.

Один учень - покупець.

Покупець питає у пекаря:

− Де мій пиріжок?

− Он за піччю лежить?

− Він біжить-кричить пиріжок.

Покупець ловить. І так далі.

IV. Щоденні новини

(Звернення до куточку та презентація стінгазет підготовленими учнями)

 

Тема: «Зимові свята»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

− Доброго дня, мої любі школярики!

Гра «Я люблю тебе за те…»

Гра «Настрій»

Давайте ми з вами зараз за допомогою наших пальчиків визначимо ваш настрій.

Загніть мізинчик, якщо ви  гарно виспалися та відпочили.

− Загніть наступний пальчик, якщо вас збудила рідна, дорога вам людина.

Загніть середній пальчик, якщо ви сьогодні хоч раз побачили посмішку.

− Загніть вказівний пальчик, якщо ви сьогодні зустріли свого друга.

− Покажіть, який у вас настрій.

− Ви зі мною вже привіталися, а тепер привітайте один одного.

(Діти повертаються один до одного та махають рукою)

− Ну, а зараз ми з вами сядемо тихенько та розпочнемо наше заняття.

II. Обмін інформацією

− Сьогодні ми з вами, дізнаємося трішки про зимові свята та як їх святкують. Зимових свят у нас з вами дуже багато. Найперше зимове свято — Святого Миколая. Потім ідуть наступні свята Новий Рік, Святий вечір, Різдво Христове, Святого Василя, Старий Новий Рік, Масляна.

https://www.youtube.com/watch?v=Qdp-2n0z31s

2. Гра «Добре − погано»

Одна група доводить, чому добре, що прийшла зима, а інші навпаки, що це погано.

3. Гра «Поміняйтеся місцями»

4.  Гра «Завітай до нас чарівна зимонько!»

Діти, а давайте ми з вами  зробимо у нашому класі справжню зиму, але для цього треба попрацювати. Зараз ми з вами поділимося на команди та допоможемо один одному.

1 група: Вирізає сніжинки

2 група: Прикрашає ялинку

3 група: Малює малюнки на зимову тематику

4 група: Зробити іграшки або сніжки

IV. Щоденні новини

Заповнення та розгляд стенду


Тема: «Подорож у країну Казок»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Любі гості, любі діти

Добрий день.

Зичим вам праці і пісень

А ще всім ми вам бажаєм

Сил, натхнення на весь день

У казку вирушим всі разом.

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати

Із собою не візьмем.

Вітання «В дружньому колі»

II. Обмін інформацією

Діти, сьогодні ми з вами побуваємо в світі чарівної Казки. Ви вже знаєте, що наші казки бувають зовсім різними: довгими та короткими, сумними та веселими. Вони можуть дути як хорошими про добро, так і не зовсім, тому що про зло. Але у всіх казок є одна спільна риса − це мудрість.

− Давайте пригадаємо, які казки у нас з вами існують ще, на які 2 групи вони поділяються? (Авторські та народні)

− А про що можуть бути казки? (Тварин, рослин, добро ,зло, дружбу…)

III. Групова робота

Добре, ви молодці! А зараз ми з вами перевіримо, як ви знаєте казки та проведемо з вами змагання.

(Учні діляться на дві групи за допомогою кольорових квіточок)

− За кожну правильну відповідь ви будете отримувати кольорові метелики.

1.     Конкурс «Відгадай,що за казка»

1.  Щоби звабить козеняток.                 2.    У діда з бабою хлопчина

  Мусив пісню заспівати,                           Появився з деревини.

     Бо матусин голосок                                 У печі Зміючку спік,

     Наймиліший для діток.                            З гусеням додому втік.

 ( Вовк)                                                       ( Івасик - Телесик)

Не зміг сидіти на вікні,                                  Їду я на бал чудовий

У лісі всім співав пісні,                                 У кареті гарбузовій.

Але коли зустрів лисицю,                              Все, мов справжнє: кучер, коні.

Та пісня мусила скінчиться.                          Поки північ не задзвонить.

    ( Колобок)                                               Маю я химерну звичку…

                                                                          Десь губити черевички.

                                                                                            ( Попелюшка)

     До роботи неохочі,                                        У охайненькій хатині

     А як їсти – тут як тут.                                   Голосистий хтось жив.

     Пригадайте, любі діти,                                 І від рання до смеркання

    Як їх звати, назвіть.                                       Працювати він любив.

        ( Круть та Верть)                                          ( Півник)

     Хто із борошна незмішаного                       Першим він зустрів в лісочку

     Спік колобка рум’яного,                              Веселого колобочка.

     Щоб порадувати дідуся?                              Поки лунала пісенька

     Ну, звичайно, це …                                       Втік колобок від…

     ( Бабуся)                                                         ( Зайчика)

  Співав старанно колобок,                            Хто моторчик свій заводить?

    Навіть їй заліз на носок,                              З даху в гості хто приходить?

   Та вона хвостом махнула -                           І на свято він дібрався,

    Колобочка підманула.                                 Гукнем дружно: « Здраствуй»

  ( Лисиця)                                                             ( Карлсон)

 

До школи прямує хлопчик дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка тобі, чи не так?

В пригодах яких побував цей хлопчак?

                                    («Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)

Він звірят усіх лікує,                                Старенька бабуся у лісі жила

Від халеп різних рятує.                           Гостинці для неї онучка несла.

І зайчат, і мавпенят,                                 Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Бегемотів, тигренят.                                Як казка ця зветься? Хто б відповів?

(«Лікар Айболить») 

На городі виростає,

Восени велика стала.

Дід почав усіх шукати:

«Час красуню нашу рвати!» («Ріпка»)

 

1.     Конкурс  «Хто швидше?»

1) Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня?
 (Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком?
(Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? (Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
10) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
11) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак)
12) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? (Ох)
13) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
14) У якій казці битий небиту віз? (Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
15) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? (Кобилячій голові)
16) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)

3. Конкурс «Швидкіший потяг»

- У цьому конкурсі  необхідно швидко називати другу частину імені відомих казкових героїв:

Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін),

тато (Карло),

 Дід (Мазай, Мороз),

Баба (Яга),

 крокодил (Гена),

Вінні (Пух),

Соловей (Розбійник),

Чарівний (Капелюшок),

 Муха (Цокотуха),

 поштар (Пєчкін),

дядя (Федір),

стара (Шапокляк),

домовик (Кузя),

черепаха (Тортила).

4. Конкурс  «Яка казка»

(Кожна команда малює малюнки до своїх улюблених казок, іншій команді потрібно відгадати, що це за казка)


Тема: «Мої домашні улюбленці»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, хмаринко прекрасна!

Доброго ранку, повітрячко чисте!

Доброго ранку, джерельна водичко!

Доброго ранку, рослинко, тварино!

Доброго ранку, щаслива людино!

Хай кожного з нас оминають негоди,

Адже ми всі – це частинка природи!

Вітання дітей

− Привітайте мене плеском у долоні ті, хто, …

II. Обмін інформацією

− В кожного з вас, вдома є ваші маленькі домашні улюбленці. Ви за ними спостерігаєте, доглядаєте та коли вони захворіли намагаєтесь допомогти. Сьогодні до нас на нашу зустріч завітав маленький гість, який хоче дізнатися, що ж за домашні улюбленці у вас є, який вигляд вони мають та як ви за ними доглядаєте. Зараз ми з вами подивимось відео, в якому ви можливо відшукаєте свого домашнього улюбленця та подивитесь до якої породи він відноситься.

https://www.youtube.com/watch?v=hyr5jK34Dbc

− Давайте з вами повідгадуємо загадки  про наших тваринок.

             Він  стояв  хвостом  махав.

-      Хто  такий? – питаю.

-      Гав! І  відтоді, всім  скажу,

-      Я  із  ГАВОМ  тим  дружу!  ( Собака)        

                                                  

Я вмію чисто митися
Не водою - язичком. 
І часто мені сниться
Тарілка з молочком!   (Кішка)

                                                       

Свинка, але  не  з  хліва,

Мишка, та  не  польова.

Їсти  просить  і  вночі –

Булку, хлібчик, калачі… ( Морська  свинка)

                                                  

Як  веселка  кольоровий,

Має  здібності  до  мови.

Слово  птаху  лиш  скажіть,

Він  його  повторить  вмить.  ( Папуга)

                            

Я влаштовуюся вправно:

У мене з собою комора.

Де комора? За щокою!

Ось я хитренький який! (Хом'як)

                                   

Як і зайчик, має вушка,

Весь пухнастий, як подушка,

Любить моркву, капустину,

Лагідний, немов дитина.

Білий, ніби заметіль,

В клітці спить маленький …(Кріль )

   

Рубрика «Запитує Чомусик»

-У маленьких «чомусиків» багато запитань. Давайте допоможемо їм і відповімо на запитання.

·        Чому собаки махають хвостом?

Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.

·        Чому коти люблять ловити мишей?

В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.

·        Чому собаки виють?

Коли їм самотньо, вони виють, щоб почути своїх рідних, друзів.

·        Чому коти бояться огірків?

Вони думають, що то змія.

III. Групова робота

1. Гра «Що за тварина?»

(Учні діляться на команди,яка команда швидше складе пазли і відгадати тварину)

2. Гра «Нагодуй тваринку»

− Вам потрібно на картках з’єднати тваринку з їжею,якою він харчується.

3. Гра «Правила для хазяїна»

Уявіть себе у ролі вашого домашнього улюбленця та складіть правила догляду за собою вашому хазяїнові.

3.     «Мій домашній улюбленець»

− Наступним нашим завданням є намалювати вашого домашнього улюбленця.

 

Тема: «Подорож у Водний Світ»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

 Разом з сонечком встаємо ми.

На ранкову зустріч в школу поспішаємо.

Поділившись настроєм своїм,

Ми частинку серця друзям залишаємо.

 Другу руку простягни

І міцніше обніми,

Подаруй йому тепло своїх долонь.

 З добрим ранком привітай,

Добра й щастя побажай.

 Щоб міцнішим стало наше дружне коло.

(Діти обіймають один одного та говорять побажання)

II. Обмін інформацією

− Діти, відгадайте загадку.

У воді ми живемо,
без води пропадемо.
(Риби)

− Молодці, так це справді риби.Сьогодні ми з вами поринемо у чарівний Водний Світ. Якщо ми з вами поглянемо на карту України, то зможемо побачити що на ній знаходиться багато синього кольору. Що ж означає синій колір на карті? Правильно, це моря, ріки, озера, тобто одним словом − вода. Водний світ дуже різноманітний, головними їхніми жителями є риби. Тіло риб вкрите лускою. Вони дихають киснем, який розчинений у воді. Глибоко-глибоко в морі завжди темно. Тільки іноді пропливають ліхтарики — це світяться глибоководні риби. Так вони розрізняють одна одну в темряві. Розпізнавальні вогники у кожної рибки різні — в одної плямки на боці, в іншої — очі, у третьої зуби, а у великорота — ліхтарик на кінчику хвоста. Одним рибам світло допомагає відлякувати хижаків, іншим — полювати.

− Давайте ми з вами перевіримо, які рибки ви знаєте відгадавши загадки.

Наче пилка, гострі зуби,
Розгризе й залізні труби.
Свого рота роззявляє –
Риб малесеньких лякає.
Ось така у річці злюка,
Неприємна риба …. .
                             (Щука)

Із людьми товаришує,
Дарма часу не марнує.
Злу акулу проганяє –
Шкодити не дозволяє
Молодець, хоробрий він.
Звати молодця ……. .
           (Дельфін)

У ставку на дні красива,
Величава та лінива
Риба мирно спочиває.
Довгі вуса вона має.
Ніби володіє дном
Здоровенна риба … .
        (Сом)

В морі чудо проживає –
Тулуба воно не має.
Із отрутою хижак
Дуже сильний, не слабак.
Поміж рифами заліг
Восьминогий ……… .
      (Восьминіг)

Хижа риба не бідує,
Під водою все полює.
Лиш поверх води мелькнула
Плавником своїм ….. .
       (Акула)

На охоту випливає,
Носом ріже та рубає.
Непотрібні ніж та вилка.
Велетенська риба ….. .
       (Пилка)

Взимку ловиться і влітку

Вудкою або на сітку.

А коли злякається −

В мулі заховається…

 (Карась)

Хочеш рибку цю спіймати −

Треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий та не щука,

І на вигляд геть не злюка.

         (Окунь)

Стась закинув вудку в річку,
піймав рибку невеличку.
Та пустив її з руки,

бо кусались плавники.
          
(Йорж)

Хоч малий, та силу має –
З рук миттєво висковзає!
Схожий зовні на змію,
Має чималу сім’ю.
              (В’юн)

https://www.youtube.com/watch?v=MlaUKRct7yQ

III. Групове завдання

1. «Знайди зайве слово»

1-ша група

Щука, сом, заєць

Лисиця, окунь, карась

Ведмідь, товстолобик, скумбрія

2-га група

Йорж, риба-меч, вовк

Оселедець, білка, судак

Короп, лящ, синиця

3-тя група

Краснопірка, дятел, в’юн

Акула, дельфін, шишкар

Камбала, комар, лящ

 2. Гра «Риболовля»

    Обирають «рибок»: троє дівчаток — маленькі «рибки», двоє-троє хлопчиків — великі «рибки». Решта дітей, узявшись за руки, стають навколо них. Це «рибалки» із сіткою. Коли маленькі «рибки» «підпливають», «рибалки» піднімають руки вгору, щоб випустити їх за межі кола, і швидко опускають, щоб не упустити велику «рибу» — хлопчиків.

3. Гра «Будова риб»

− В кожного з вас на партах є картки вам потрібно якнайшвидше підписати з яких частин складається тіло риб.

3.     Створення штучного акваріуму

(Кожна група на ватмані малює акваріум та рибки або роблять з паперу)


Тема: «Народні обереги»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

(Діти вітаються рукостисканням та дарують посмішку)

II. Обмін інформацією

Там, де місто й гамору багато,

Де нема пташиних голосів,

Хочеться в сільську маленьку хату,

До старих, як вічність, образів.

Хай шумить метелиця, як вепра,

Хай стежки засипле снігопад –

Дивна святість рідного вертепу

Збереже у час різдвяних свят.

А коли розквітне Україна,

І прийде Великдень, як завжди,

Будуть явір, верби і калина,

Будуть дзвони церкви й крашанки.

Влітку перший хліб буде, як свято,

Теж пахучий. Також оберіг.

І старенька, наче вічність, хата

Усміхнеться шибками до всіх.

Рушники, напевне, часом шиті,

Крапелька свяченої води,

І, неначе з золота відлиті,

Вічні українські образи.

− Найбільш упізнаваним символом українського народу − є вишивка. Це не тільки майстерне творіння, а й скарбниця вірувань,звичаїв та прагнень. Вишивка − це молитва без слів. Наша вишита сорочка стала національною святинею, символізує і несе в собі духовне багатство, високу мудрість, і традиційний зв’язок,який не переривається на протязі багатьох століть. Вона передавалася з роду в рід, береглася як найбільша сімейна реліквія. 1).Вишитий рушник − був символом доріг, які доводилося пройти людині у своєму житті. Кожен візерунок був особливим та щось означав. Рушник на столі − це давній звичай, ним люди виявляють пошану. Ще одним народним символом був : 2).Віночок. Український віночок, який плели дівчата втілює молодість, кохання, по ньому говорили можна визначити долю людини. До цього віночка вплітали різноманітні квіти. Всього у вінку можна було нарахувати понад 12 різних квіток, кожна з яких щось символізувала. Хочу вам нагадати, що в нас з вами є ще один з найважливіших  символів оберегів − це хліб. Він посідає найпочесніше місце. Хліб супроводжує нас на протязі всього життя, від народження до самої смерті.

− Які народні символи-обереги існують ще, ви дізнаєтеся, коли попрацюєте в групах

III. Групове завдання

1. Опрацювання карток в групах та обмін інформацією

(Калина, верба, колискова пісня, ікона)

2. Гра «Знайди кінцівку».

Ваше завдання скласти прислів`я про вербу з поданих слів і словосполучень.

Завдання:

Де ростуть верби,                                           там чисті джерела води.

Верба, як трава лугова:                                 ти її покоси, а вона знову виросте.

Зігнувся, як                                                     верба над водою.

Така правда,                                                    як на вербі груші.

Верболіз                                                           б'є до сліз.

Зацвіла верба -                                                 прийшла весна.

3. Гра «Склади віночок»

4. Перегляд відео про символи

https://www.youtube.com/watch?v=ts7kQPWC7tQ

5. Виготовлення оберегу «Віник»

                        

IV. Щоденні новини

День рушника — неофіційне свято, що відзначається щороку 25 травня прихильниками книжок Дугласа Адамса. У цей день поціновувачі «Путівника Галактикою» носять із собою рушник.

Розгляд параду рушничків



Тема: «Чарівні кольори»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

− Давайте усмішки всім дарувати.

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах.

І добрі слова в усіх на вустах.

(Вітання дітей та побажання)

II. Обмін інформацією

На сьогоднішньому занятті, я б хотіла з вами поговорити про 7 кольорів щастя. Де ж вони зустрічаються? Вони у нас є, на нашій чарівній веселці, яка утворила веселковий міст на все небо. Говорять, що число 7 магічне, саме воно зустрічається на ній. Сім кольорів, кожен з яких має своє значення.

III. Групове завдання

1. Опрацювання учнями значень кольорів веселки

2. Дидактична гра: " Знайди за кольором "

    Діти стоять у колі, педагог називає колір одягу або деталі, за якими діти повинні відгадати про кого говорить педагог. Назвати однолітка потрібно ласкавим ім’ям.

Фізкультхвилинка «Кольоровий світ»

https://www.youtube.com/watch?v=AVEU1OrNp1U

3. Рухлива гра «Веселка»

   Діти діляться на групи за кількістю кольорів веселки. Кожній дитині чіпляється на одяг стрічка одного з кольорів райдуги. Вчитель пояснює, що всі вони разом – веселка, а кожний окремо – краплинка води. Грає жвава музика дощу – «крапельки» бігають та грають. Музика змінюється – виходить сонечко,   «смужки» веселки збираються разом, шикуючись за кольорами у веселці.

(Діти, які не беруть участі в цьому етапі гри, перевіряють, чи правильно складена веселка, та допомагають виправити помилки.)

4. Створення малюнків фарбами

IV. Щоденні новини

− А чи знаєте ви, що в школах та інших установах запроваджують кольорові тижні або він може бути лише один. Люди кожного дня одягають одяг певного кольору, крокуючи кольорами веселки. Це дуже весело, яскраво та пізнавально. Чи хотіли б ви запровадити таку традицію в нашому класі?


Тема: «Наша безпека − у наших руках»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Добрий день! Добрий час!

Рада бачити я Вас!

У мене гарний настрій, дуже,

Посміхнись і ти, мій друже!

(Вітання дітей посмішками)

II. Обмін інформацією

− На сьогоднішній зустрічі ми з вами повторимо правила безпеки на дорогах та призначення знаків, які ми з вами зустрічаємо. А що ж таке небезпека? Небезпека − це коли щось загрожує твоєму життю. От для того, щоб з нами не траплялося нічого потрібно знати певні правила.

1. Гра «Так чи ні?»

1. Чи можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються? (ні)

2. Переходити дорогу потрібно на червоне світло світлофора? (ні)

3. Не можна гратися на дорозі в ігри? (Так)

4. Не можна виходити на дорогу із – за машин, що стоять? (так)

5. Не можна ходити тротуарами чи пішохідними доріжками? (ні)

6. Переходь дорогу лише у дозволених місцях. (Так)

7. Не можна переходити дорогу на зелене світло світлофора(ні)

8. На пішохідних дорожках тримайся правої сторони (так)

2. Перегляд презентації «Наша безпека в наших руках»

III. Групове завдання

1. Гра «Упізнай знак?

2. Відгадування загадок командами

Різні скельця є у мене:

Червоне,жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».

   (Світлофор)

Коли мчу я на обід,

Я − звичайний…

   (Пішохід)

Як маленький білий мур,

Край доріг лежить…

   (Бордюр)

Знає навіть і гусак,

Що таке дорожній …

 (Знак)

Коник смугастий авто зупиняє −

І пішоходом дорогу звільняє.

 (Зебра)

Попереджає: «Залізна дорога!»-

Довжелезна рука-пересторога.

  (Шлагбаум)

Пішоходу справжній дар

Цей широкий …

   (Тротуар)

Для доріг він хлопець свій.

За кермом сидить …

       (Водій)

Квиток мені вручив касир.

Не «заєць» я, а …

    (Пасажир)

3. Гра«Перехрестя»
   В центрі нашого класу – «перехрестя». За командою «рух» гра починається.
«Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п’ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки.
Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників.

4. Гра «Чарівне колесо»

Учні разом з учителем стають у коло. У руках клубок, який діти пе­редають по колу, називаючи види транспорту. Клубок при цьому розмо­тується, мотузка утворює коло. Коли клубок знову передають учителю, діти беруться за руки і натягують мотузку. Учитель пропонує уявити, що коло — це чарівне колесо. Діти біжать один за одним, тримаючись за колесо, промовляють:

На колесі чарівному

 По всіх країнах світу

 Мчимо ми дуже весело

 І всі радіють діти

IV. Щоденні новини

− Бережіть та цінуйте своє життя, адже воно у нас одне. Заповнення стенду та розгляд іниших знаків дорожнього руху. Визначення настрою дітей вкінці зустрічі



 Тема: «Мама − берегиня роду»

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Раз – берізка,

Два – гайочок,

Три – березовий листочок,

А чотири – рідний клас,

П’ять – добром вітає нас.

Шість – це вчителька рідненька,

Мила, люба, наче ненька.

Сім – це діточки усі,

Вісім – мами, татусі.

Дев’ять – рідна наша школа.

Десять – ми у дріжнім колі.

Добрий день! Добрий день!

Вітання дітей «Комплімент»

II. Обмін інформацією

− Сьогодні я б хотіла з вами поговорити про ваших мам, як ви їм допомагаєте, як висловлюєте свою любов.

− Зараз я вам пропоную переглянути одне відео, та сказати чи правильно вчинили діти, що сталося з їхньою матусею.

https://www.youtube.com/watch?v=KDvXDPUcpa0

(Відповіді дітей)

− «Мама», перше слово яке говорить дитина, як тільки починає говорити. Це найдорожче, що є у нашому житті. Вона дуже багато сил докладає напротязі всього нашого життя, аби нам було добре. Я думаю вона повністю заслуговує на нашу допомогу яку ми з вами можемо надати.

III. Групове завдання

1. Гра «Знайди частинку»

Святе слово — рідна матір.

За науку — цілуй маму в руку.

Шануй рідну неньку — буде тобі скрізь гла­денької

У дитини заболить пальчик, а в матері — серце.

2. Гра «Професія моєї мами»

(За допомогою пантоміми діти зображують професії своїх мам та відгадують їх)

3. Творче завдання «Моя мама»

(Зобразити свою маму та сказати за що саме люблять)

4. Гра «Хто краще знає свою маму?»
(
2 учні пишуть, 2 учні відповідають) 
- Коли день народження у мами? 
- Які очі у мами? 
- Які речі треба придбати мамі в першу чергу? 
- Що найсмачніше готує мама? 
- Яка улюблена пісня мами? 
- Куди мріє поїхати мама?

5. Творче завдання

Виготовлення невеличких подарунків мамам.



Тема: «Люби і знай свій рідний край»

I. Вітання

Україна −

Рідний край.

Поле. Річка.

Зелений гай.

Любо стежкою іти

Тут живемо

Я і ти!

− Доброго ранку, мої любі діти! Я рада вас бачити на нашій зустрічі. Давайте ми з вами зараз всі привітаємося один з одним.

Вітання «Рукостискання»

II. Обмін інформацією

− Діти, що на вашу думку таке Батьківщина?

Складання асоціативного куща

− Батьківщина −  це земля, на який ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Кожна людина з великою любов’ю  і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. Це маленька Батьківщина для кожної людини. Чи є на світі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою омивається біле латаття, де навесні і влітку під шатами крислатих дерев яскравіє килим  різнотрав’я і квітів? 

Вправа «Мікрофон»

1.     Наша Батьківщина – це.... (Україна)

2.     А тепер назвіть столицю України.... (Київ)
3. А найбільша річка, яка протікає по території України...(Дніпро )

− Наш рідний куточок відомий на всю Україну, а чим саме ми зараз з вами поглянемо.

https://www.youtube.com/watch?v=5kPtKp8-ZtA

III. Групове завдання

1. Відшукати частину прислів’я

1-ша група:

Батьківщина − мати,                                        а дома найліпше.

Рідний край −                                                    земний рай.

Всюди добре,                                                     умій за неї − постояти.

2-га група:

Кожному мила                                                 хоч помирай!

За рідний край −                                              своя сторона.

Кожен край має                                                має свій звичай.

3.     Гра «Відшукай»

Дітям пропонують найти, що спільного між зображенням на грошах і нашим рідним  краєм.

4.     Гра «Назви якнайбільше пам’яток рідного краю»

5.     Екскурсія в шкільний музей

Одна група вивчає рослинний світ, інша − тваринний. Після чого учні обмінюються інформацією

6.     Творче завдання

Намалювати малюнки своєї маленької Батьківщини

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Із святом 8 березня!

  Дорогі жінки, дівчата! Наші рідні і красиві! Кращого немає свята, Аніж те, що прийшло нині! Це для вас сніги розтали, Це для вас прийшла в...