Виховні заходи

 

Виховна година

«Найбільше ми хочемо миру на світі»

Мета: формування в дітей усвідомлення сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці минулої та сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави; виховання любові до України на прикладах самовідданості і патріотизму її захисників; розвиток розуміння, що активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави будуть гарантією незалежності та миру в Україні.

Обладнання: презентація, білий папір, ножиці, карта України, символи держави, технічні засоби навчання.

Форма проведення: виховна година.

ХІД ЗАХОДУ

1-й учень

Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, і трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди!..

Учитель. Сьогодні над Україною закружляли темні хмари лихоліття. Чорні сили хочуть розірвати на частини нашу державу, забрати в нас мирне щасливе життя. Тисячі мужніх, сміливих людей стали на захист Вітчизни. На нашій землі пролилась кров героїв. Багато кращих синів полягли і більше ніколи не повернуться до своєї мами, до своїх дітей. Віддамо їм шану хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання.)

2-й учень

Через віки і бурі лихоліть
Залишили нам пращури легенду.
І ви її, будь ласка, збережіть,
Перекажіть онукам, друзі милі!

3-й учень. Колись давно Бог створив народи і кожного наділив землею.

Одним народам дісталась земля біля моря, іншим — земля покрита горами, а ще іншим — широкі простори. Нашим предкам Бог запропонував землю де є все — моря, широкі степи, зелені гори.

Учитель. Роботящі люди засіяли землю хлібом, побудували міста і села, проклали дороги, народили дітей і почали ростити діток в мирі та злагоді. Та чорним крилом торкнулася нашої землі людська злоба. Як в древні часи брат Каїн убив брата Авель, так і до нас прийшло горе братовбивства. Захищаючи рідну землю, гинуть у цій війні кращі сини та дочки нашого народу. Війна забирає і життя невинних дітей.

Сьогодні ми виготовимо голубів миру і напишемо на них листи нашим захисникам з побажаннями вернутись швидше додому живими і здоровими.

Виготовлення листа «Голуб миру»

1. Обведіть олівцем на папері свою долоньку.

2. Домалюйте отриманий відбиток долоньки так, щоб зображення стало схожим на голуба.

3. Виріжте і розмалюйте в синьо-жовтих кольорах.

4. На звороті напишіть побажання добра, здоров’я та миру нашим солдатам.

Учитель. Ніколи не вичерпається доброта і щедрість нашого народу. Старенькі бабусі віддають свої маленькі заощадження з пенсій, школярі відмовляють собі в розвагах, і волонтерські організації збирають захисникам Вітчизни взуття.

 (Звучить пісня К. Бужинської «Україна — це ми» з підтримкою класу.)

Учитель. Наше ставлення до людей які не жаліють свого життя, держави, згуртованість, бажання миру допоможуть пережити лихоліття і вийти переможцями.

 Учень

Ми будемо вчитись,
Щоб наша держава
Знову могутньою, сильною стала.
Хай зіркою в світі засяє єдина
Велична, прекрасна, багата Вкраїна.

Учитель. Бажання миру і злагоди прагне кожен, як день перемагає ніч, так добро переможе зло.


Конспект першого уроку «Я люблю свою країну»

Фраза – напуття: «Тепло моїх долонь і розуму , і серця

Я Україні милій віддаю.»

Мета уроку:  формувати компетентності: ключові (уміння вчитися  –

самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; загальнокультурна  –  дотримуватись норм

мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна  –  дотримуватись правильної

постави за партою; предметні  –  поглибити знання учнів про нашу Україну;

розвивати творчі задатки школярів, цікавість до рідного краю; виховувати

патріотів держави, повагу до її символів, бажання стати гордістю своєї

Батьківщини.

Обладнання: карта України, ілюстрації Державних символів України, плакат до Дня Знань

                                            Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

1. Привітання вчителя.

Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку.

Із новим навчальним роком!

- Дорогі діти, шановні батьки. Сонячним зайчиком добігло до свого кінця дзвінкоголосе літо, закінчилися літні канікули. І знову срібний голос шкільного дзвоника покликав  усіх школярів знову сісти за парти і продовжити навчання.

Наші учні вже стали третьокласниками, а це означає набагато дорослішими. Сподіваюсь, що не забули ще читати, писати, розв’язувати  приклади і задачі. Я знаю , що вам ще трішечки шкода, що закінчилися канікули, але у школі на вас чекають друзі,вчителі.

На вас чекає багато нового, незвіданого і цікавого у шкільній Країні знань.

Бажаю вам мої дорогі третьокласники:

1)    Бути здоровими увесь навчальний рік,

2)     Хай легко сходинка за сходинкою проходить навчання          у 3 класі, тож успіхів вам у навчанні.

А вам, шановні батьки, злагоди у ваших сім’ях, взаєморозуміння між сім’єю і школою і всіх земних благ.

Наші літні дороги й стежини

Повернули до школи, у клас.

Білі айстри, червоні жоржини

Зустрічають у вересні нас!

 

Пахнуть фарбою класи просторі,

Ой, як хочеться нам до книжок!

Ми від лісу, від степу і моря

Всі злетілись на перший дзвінок.

 

Радість зустрічі, сміх і розмови -

Скільки спогадів буде у нас!

До навчання дзвінок кличе знову,

За знаннями рушати нам час.

 

II. Повідомлення теми і мети уроку.

-  А зараз , діти, уважно послухайте загадку. Якщо ви її відгадаєте, то дізнаєтеся , про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

На землі великій є одна країна: 

Гарна, неповторна, красна, як калина. 

І живуть тут люди добрі, працьовиті 

І скажу, до речі, ще й талановиті. 

Землю засівають і пісні співають, 

На бандурі грають і вірші складають 

Про ліси і гори, і про синє море, 

Про людей і квіти. То скажіть же, діти, 

Що це за країна?

Всі діти: — Наша  Україна! 

Тож давайте всі разом прочитаємо з дошки тему першого уроку.

 

III. Розповідь вчителя про Україну.

- Кожна людина завжди з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промовила перше слово, зробила свій перший крок, де промайнуло її дитинство, де вона виросла і змужніла. Це маленька батьківщина людини. Її не вибирають за бажанням чи смаками, як не вибирають рідну маму. Вона тільки одна. Це найкраще місце на землі, найрідніший наш куточок.

А як називається наше місто, де більшість із вас народилися, де ви ходите до школи? Отже, Оріхів – наша маленька батьківщина.

Моє містечко тихе й невеличке,

Та скільки в ньому доброти й тепла!

Я не забуду батьківського краю,

Де б не була я, де б не  жила.

Бо тут для мене все рідне й близьке

Як мама й тато, бабуся й дід.

Люблю я дуже свій Оріхів,

Прославить хочу, як піду в світ.

- Діти, а якщо зібрати докупи, так як ви сладаєте пазли, усі такі куточки, такі маленькі батьківщини наших людей з міст і сіл, що утвориться?

Так, це наша велика держава – Україна – наша Батьківщина.

- Я знаю, діти, що ви любите казки хочу запропонувати вам послухати казку, яка так і називається «Казка про рідний край»

III. «Казка про рідний край»

Немає в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилася, землі, на якій виросла, неба , під яким змужніла. Не тільки людина – навіть птахи й звірі тужать за рідним краєм.

         Одному східному володареві подарували пташку, яка дуже гарно співала. Їй зробили чудову клітку і гніздечко, призначили наглядача.

         Кожного ранку грізний володар приходив до пташки, щоб послухати її спів. Але вона мовчала. Володар скликав на раду усіх мудреців , та старання виявились марними.

         Тоді володар наказав привести мудреця, якого він узяв у полон в сусідній державі. Мудрець порадив повозити пташку по країні, можливо, вона десь заспіває.

         Три роки мандрував із пташкою володар –і все марно.

         Нарешті дісталися вони одного маленького болітця, навколо нього росли хирляві кущики, а кругом простягалися сумовиті піски. Смердючою вологою віяло від болітця, клумбами над ним роїлася докучлива мошкара. Слуги повісили клітку на суху гілочку деревця, виставили вартового і полягали спати.

         Зарожевіла вранішня зоря. Пташка раптом стрепенулася. Вартовий , побачивши це, розбудив володаря.

         А коли бризнув перший промінь сонця, пташка заспівала пісню журби.

         - Ось звідки моя пташка! Це її рідний край, - замріяно мовив володар. Він згадав свою улюблену столицю, де не був уже три роки.-Відчиніть дверцята клітки і випустіть пташку ,- звелів володар.

         І тоді всі пташки заспівали славу рідному краю, заспівали тисячу й одну пісню волі, любові до вітчизни.

         Ось що таке рідна земля і свобода. Співати можна лише там, де дістав життя.

- Чому пташка не хотіла співати у золотій клітці? Чому вона заспівала біля болота?

 

Слухаючи цю легенду, дійсно хочеться співати.

IV. Пісня Наталії Май «На нашій Україні»

V. Поетична світлиця.

З далекого краю,
З далеких світів
Журавлик на крилах
Додому летів,
Минав океани,
Ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани:
- Чия це земля,
Чиї це долини,
Чиї це луги,
Чию це калину
Гойдають вітри!
Впізнав батьківщину:
- Моя це земля,
Моє тут гніздечко
Родився тут я.

- Залетів журавлик і до нашого класу, бо почув рідну мову, почув, що ми говоримо про Україну. Він приніс для нас конверт. Цікаво, що в цьому конверті?

 

«Дорогі діти! З усіх куточків України я зібрав ці поетичні рядки про наш рідний край. Але на папері вони німі, а з ваших вуст будуть линути, наче пісня. Читайте їх з любов’ю, бо в них любов до України. З повагою ваш Журавлик.»

 

VIоетична світлиця.

Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:
— Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце на землі?

Сонце посміхнулося здаля:
— Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де вродився ти!

Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.

Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має,
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краю.

Є багато пташок голосних,
Любі-милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідній країні.

І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!

Люблю тебе, моя Вітчизно мила,
Твої поля і небо голубе,
Бо ти дала мені малому крила.
То як же не любить мені тебе!

 

Люблю твої ліси, струмки, джерельця
І все-усе, що є в моїм краю!
Тепло долонь, і розуму, і серця
Я Україні милій віддаю!

Люблю тебе я, мила Україно!
І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
Я буду вчитись в школі на «відмінно»,
Щоб мною ти пишатися могла!

VII. Подорож картою України.
- А зараз давайте уявимо собі, що ми стали маленькими -маленькими  і перетворилися на  таких самих журавликів. Ми піднімаємося високо у небо над  нашою Україною, над великою картою України.

Зверніть увагу, діти, на контури нашої країни. Вони  теж нагадують птаха, який летить.

Україна – це велика держава у частині світу – Європі. Вона займає велику  територію.

Якби ми захотіли пройти пішки із кінця в кінець, на це було б потрібно багато днів.

 - Яке місто є столицею України? А які ще великі міста ви знаєте?

- А як називається найбільша річка України?

Перегляд відеоролика «Моя Україна»

VII. Гра «Колосок»

1.     Які кольори є на Державному прапорі України і що вони символізують?

 

2.     Як називається найголовніша, найурочистіша пісня нашої

3.     Як називається Герб України.

 

4.     Доповнити вірш, добираючи останнє слово в рядку:

Фарби дасть мені матуся,
Малювати я
…(навчуся).
Намалюю рідний край –
Дім в селі, ставок і
…(гай,)
Синє небо, жовте сонце
Загляда
є у…( віконце,)
Чорнобривці 
в квітниках
Полуниці
на грядках,
А хліба вже чималі,
В небі линуть
…(журавлі).
Тут і гори, і долини,
Тут річки, моря, рівнини,
Тут тварини і птахи,
Ось струмок сховавсь
в мохи.

Мати в аркуш подивилась,
Посмішка в очах з’явилась.
І сказала мати сину:
- Я
люблю свою ( Україну!).

 

5.Завдання: - Що б ви зробили для України, якби у ваших руках опинилася чарівна паличка?

- А що ви можете зробити для України вже сьогодні?

VIII.Знання – неоціненний скарб.

1.    Гра «Мікрофон «Для чого людині потрібні знання?»

2.    Легенда     «Невичерпний  скарб».

Жив один надзвичайно умілий, талановитий лікар, його знання і вміння не раз рятували людям життя, повертали сили, красу, радість. По допомогу до славного цілителя зверталися всі: і бідні, й багаті, навіть королі. Вдячні, вони не шкодували золота та інших дарів, тому лікар був досить заможною людиною.

Мав лікар двох синів. Він намагався передати їм свої знання з медицини, навчити всьому, що вмів. Але старший син не цікавився медициною, йому більше подобалося витрачати батькові гроші на розваги. А молодший уважно придивлявся до всього, що робив батько, переймав його досвід та знання.

Коли лікар постарів та помер, сини поділили спадок. Старший взяв собі все золото й коштовності, а молодшому дісталися книги з медицини та різне лікарське приладдя.  Радів старший брат, що молодшому не спало на думку ділити багатство порівну.  Адже всі гроші дісталися йому, тепер було за що розважатися! І старший брат вирушив подорожувати.

А молодший тим часом багато працював. До знань, отриманих від батька, додався власний досвід, і незабаром слава про молодого талановитого лікаря облетіла весь світ. (

Минуло кілька років. Витративши весь батьків спадок, повернувся з мандрів старший брат. Побачивши, що молодший став не тільки відомим і шанованим, а ще й багатим, він зрозумів, що справжнє багатство – це знання. І цей скарб – невичерпний!

- Чому знання названо невичерпним скарбом?

- Який скарб виявився кращим? Чому?

 3. Вікторина «Споряди корабель Знань у плавання»

- Український народ склав чимало прислів’їв і приказок про знання. Щоб підняти вітрила, треба відгадати, назва якого уроку чи предмета підходить до кожного прислів’я.

- Хто багато читає, той багато знає. (Читання)

- Пишуть не пером, а розумом. (Укр. мова)

- Бджола мала, а й та працює.(Труд.навчання)

- Здобудеш освіту – побачиш більше світу.(Природознавство)

- Музика без язика, а говорить.(Музичне мистецтво)

- Сім раз відмір, а один раз відріж. (Математика)

- Весела думка – половина здоров’я. (Основи здоров’я)

IX. Підсумок уроку.

- Ось і добігає свого кінця наш перший у цьому навчальному році урок.           Я  дуже хочу, щоб ви гарно вчилися, любили нашу країну так, як ви любите своїх маму і тата. Обіцяєте, будете старатися?

Присягаєм наш край рідний 
Над усе любити, 
Рідний нар
од шанувати 
І для нього жити.

Присягаєм - рідну віру 
Завжди визнавати, 
По-вкраїнськи говорити, 
Молитись, співати.

Щоб цвіла Україна моя,
Ми даємо обіцянку нині:
Вчитись так, щоб набуті слова
Пригодились моїй Україні!

 

- Пам’ятайте, діти, що немає на світі нічого святішого і ріднішого, ніж рідна земля, наша Батьківщина. Будьте горді називатися українцями і несіть у світ лише радість і добро!



 Урок доброти.

Тема. Гуманне ставлення до тварин.

Мета: виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.

Обладнання:, комп’ютер,презентація, , виставка тематичних ілюстрацій.

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Вступна частина

Вчитель: В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.

У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення.

25 червня, у світі відзначають Міжнародний день з собаками на роботі.

1 березня – Міжнародний день кота

16 серпня – Міжнародний день безпритульних тварин

4 жовтня, відзначається Всесвітній день тварин.

Він був запроваджений Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу.

Дата 4 жовтня вибрана не випадково. Це день католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин.

Жорстокість — поняття моральне і правове — останнім часом привертає увагу не тільки правоохоронців, а й психологів. Інтелектуально слабка людина  самостверджується, знущаючись над тваринами. Поступово вона стає байдужою до чужого болю, безжалісною до чужих страждань. Більшість правопорушників починали свій злочинний шлях з вбивства тварин. Тому, дуже важливо з дитинства плекати любов до тварин, повагу до іншого життя. Людина відповідає за приручених тварин. Кожна покинута тварина на совісті свого господаря. Жорстокість до тварин в дитинстві може перерости у жорстокість до людей.

3. Основна частина

     Ми вирушаємо з вами в подорож з нагоди  Всесвітнього дня захисту тварин.  Увага, прибуваємо на першу станцію.

Станція 1. Острів допитливих

Гра-вікторина «Хто? Де? Як?»

Тварини-метеорологи (що віщує поведінка тварин).

Якщо                                                                            то буде

- кіт шкребе кігтями підлогу                                      вітер

- кіт згортається клубочком                                        мороз

- собака риє землю                                                       дощ

- собака качається по землі                                         дощ, сніг

- кінь хропе                                                                   негода

- корова ввечері жадібно їсть траву                            дощ

- мурашки кидають мурашники і йдуть геть             повінь

- павук сидить у середні павутини                              дощ

- павук плете нову павутину                                        гарна погода

Станція 2 Юридична

 Гра «Правильно чи хибно»  - Шановні учні, будьте уважні! Далі я буду називати твердження, а ви будете відповідати «правильно» (зелена картка), якщо, на вашу думку, це твердження визначене законодавством України, або «хибно» (червона картка), якщо це твердження помилкове:

- домашня тварина повинна здійснювати необхідні рухи, контактувати з собі подібними (правильно);

- господар зобов’язаний забезпечити наявність на домашній тварині нашийника з реєстраційними позначками (правильно);

-  дозволяється утримувати домашніх тварин у під’їздах, підвальних і горищних підсобних приміщеннях багатоквартирних житлових будинків (хибно);

- господар зобов’язаний запобігати неконтрольованому розмноженню домашніх тварин (правильно);

-  при утриманні тварини не обов’язково дотримуватись санітарно-гігієнічних норм і норм співжиття (хибно);

-  ветеринарним клінікам забороняється приймати на лікування тварин, які не мають щеплення від сказу (правильно);

- заборонено виводити без коротких повідків і намордників собак потенційно небезпечних порід (правильно);

- знущання над тваринами тягнуть за собою штраф від 300 до 500 гривень із конфіскацією тварини, якщо її життю є загроза (хибно).

Станція 3 Історична

 Повідомлення учнів « Пам’ятники тваринам».

За що встановлено пам’ятники

Пам'ятник Хатіко. Весь світ обійшла історія японського собаки Хатіко. Маленьке цуценятко подарував професору Токійського університету Хідесабуро Уено його колишній учень, власник ферми. У професора уже було сім собак, тому новий песик отримав ім'я Хаті (вісім), або ласкаве - Хатіко. Кожного дня Хатіко проводжав професора на станцію, потім вертався додому, а о 15 годині знову повертався, щоб зустріти господаря з роботи. Але 21 травня 1925 року сталася біда. Під час занять у професора стався інфаркт і він помер. Хатіко марно чекав на пероні свого господаря. З того часу довгих дев'ять років Хатіко приходив на станцію кожного дня о 15 годині та пильно вдивлявся в натовп, що виходив з поїзда, шукаючи поглядом професора. А коли Хатіко помер, в Японії оголосили траур, а згодом, собаці поставили два пам'ятника: біля будинку та на пероні станції Самбуї. До цього місця часто приходять закохані. Для них воно є символом справжньої вірності.

Пам'ятник свині в Полтаві . У центрі Полтави біля корпусу аграрної академії 5 квітня 2003 року відбулося урочисте відкриття пам'ятника свині. На постаменті прикріпили таблицю з надписом «Одвічній годувальниці українського народу».

Пам'ятник шимпанзе. Китай, Острів мавп, Хайнянь. Філософський пам'ятник шимпанзе, що сидить на працях Дарвіна і людини, що роздивляється череп, найближчому до людини за генетичним кодом, тварині(96% загальних генів)

Балто  — сибірський хаськи, їздовий собака з упряжки, що перевозила медикаменти під час епідемії дифтерії в 1925 році в містах штату Аляски, США.

Грейфраєрс Бобі — скай тер'єр, що здобув популярність в 19 столітті, після того, як впродовж чотирнадцяти років, до його власної смерті, охороняв могилу його померлого власника в місті Едінбург, Шотландія. Через рік після того, як собака помер, баронесою Анджелой Бердетт-Куттс була споруджена статуя і фонтан на честь Бобі. Декілька книг і фільмів було засновано на житті Бобі, включаючи «Грейфраєрс Бобі» Елеанор Аткинсон і фільми «Грейфраєрс Бобби» (1961, виробництво Уолта Діснея) і «Приключения Грейфраерс Бобби» (2006)

Капітолійская вовчиця  — етруська бронзова скульптура, по стилістичних ознаках датована V століттям до н.е.  що зберігалася в Римі. Змальовує (приблизно у натуральну величину) вовчиху, що вигодовує молоком двох дитят , — Ромула і Рема, легендарних засновників міста.

Пам'ятник в Бердянську "бичкові-годувальникові", рибці, що рятувала жителів міста від голодної смерті в голодомор.

Пам'ятник п'явці встановлений на території Міжнародного центру медичної п'явки за питомий  і величезний вклад в боротьбу за здоров'я людини.

Пам'ятник Голубу в Парижі за те, що приніс звістку про аварію англійського підводного човна під час Другої світової війни.

Пам'ятник Гусям у Римі за те, що колись врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередивши цим мешканців.

Пам'ятник Дельфіну в США за відмінне виконання обов’язків зв’язківця між глибоководною і наземною станціями

Станція 4. Станція добра Робота в групах : «Неси добро у світ природи».

Гуманне ставлення до тварин – не лише сюсюкатись і пестити своїх домашніх улюбленців та не завдавати шкоди чужим. Це ще й припинити купувати натуральне хутро, не відвідувати пересувні звіринці, не годувати голубів і не залишати курячі кістки вуличним песикам під своїм під'їздом. Пояснити екологічні правила поводження з тваринами.

НЕ КУПУВАТИ НАТУРАЛЬНИХ ХУТРЯНИХ ВИРОБІВ Шуби із хутра дехто досі вважає ознакою заможності й певного статусу. І не замислюється, звідки це хутро і як ставились до тварин за життя. Норок, песців, соболів і навіть лисів тримають у крихітних клітках, які замість підлоги також мають сітку – щоб випорожнення одразу падали вниз. Тварині надзвичайно боляче, бо вона дуже шкодить собі кінцівки. Вони страждають від болючих ран на кінцівках, які ніхто не лікує.

НЕ ЧІПАТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ ЧУЖОГО СОБАКУ ЧИ КОТА Дресирувальники озвучують "два золотих правила": ніколи не можна гладити тварину без дозволу її власника і завжди потрібно дозволяти тварині сконтактувати першою.

НЕ ЗАВОДИТИ ЕКЗОТИЧНУ ТВАРИНУ ВДОМА Екзотичних тварин, як правило, заводять люди, яке не обізнані добре з особливостями дикої тварини. Багато хто не знає, що дикі тварини переносять дуже небезпечні хвороби. Сказ, наприклад. Є психічні хвороби, притаманні мавпам. Дуже ймовірним може бути зараження дітей. Наприклад, при фотографуванні з тваринами у центрі міста. До того ж, згідно закону "Про захист тварин від жорстокого поводження", диким тваринам важливо створити умови, наближені до природних. А у нас цього ніхто не контролює. В Україні навіть немає обліку диких тварин, яких тримають у неволі. Тому українці часто займаються незаконним розведенням і продажем звірів. Це призводить до контрабанди цих тварин і до жахливих випадків жорстокого поводження з тваринами.  

НЕ ВІДВІДУВАТИ ПЕРЕСУВНІ ЗВІРИНЦІ По-перше, пересувні зоопарки з дикими тваринами в Україні заборонені законом. По-друге, умовами утримання тварин у пересувних звіринцях зазвичай ніхто не опікується. Це тісні клітки.

НЕ ГОДУВАТИ ГОЛУБІВ НА ВУЛИЦІ Містяни люблять підгодовувати голубів на площах чи у парках. Коли ми годуємо голубів, вони звикають до неприродньої їжі, різке припинення кормової бази – він починає хворіти, стає заручником ситуації.

4. Заключна частина

Любові, співчуттю, милосердю людина також вчиться в дитинстві. З любов'ю до тварин в її душу приходить повага до іншого життя, неприйняття насильства. Люди бувають дуже жорстокі, але завжди є милосердні, співчутливі люди з добрим серцем і їх значно більше. Дорогі діти! Ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх друзів і пам’ятайте: ми назавжди відповідаємо за тих, кого приручили.  

Відео «Бережливе ставлення до тварин»

 


 

 







КОЛО ЮНИХ ПАТРІОТІВ

Вчитель Сьогодні ми зібралися у колі юних патріотів з нагоди свят, які відзначатимуться завтра.

14 жовтня українці святкують одразу три свята. Перше – Свято Покрови Божої Матері, друге – День українського козацтва, третє свято, дуже молоде – День захисника України.
Усі ці свята дуже взаємопов’язані  і виникали послідовно
Що таке Покрова Пресвятої Богородиці?

За переказами, у 910 році Богородиця, осяяна небесним світлом й оточена ангелами та святими, з’явилася людям, які молилися у  храмі в Константинополі за визволення від ворогів, які оточили місто і накрила своїм покровом  християн. Це було провістям перемоги. Так і сталося: невдовзі наспіли воїни-захисники і звільнили населення від нападників. Від  (покрову) свято і отримало свою назву.

Покров Пресвятої Діви – знак любові та участі, які Матір Божа відчуває до людей. Його благодать незримо осіняє й захищає кожну людину, оберігаючи від гріха і допомагаючи в нелегкий час.

Зі святом Покрови співпадає святкування Дня українського козацтва. З давніх-давен Божа Матір вважалася покровителькою усього українського козацтва. А на Січі запорозькі козаки збудували церкву на честь Покрова Богородиці з її іконою. І. до речі, саме у цей день, козаки збирали Велику раду, на котрій обирали гетьмана й визначалися з подальшими військовими планами.
Цікаво, що козаки настільки глибоко й щиро шанували образ Покрови Божої Матері, вірили у її силу й урочисто святкували цей день, що у народі закріпилася й друга назва свята – Козацька Покрова.
День захисника України, який щорічно відзначається 14 жовтня, можна назвати одним з найбільш важливих й відносно молодих свят для нашої країни – це справжнє свято мужності й самовідданості, свято лицарства і благородства, якими володіють справжні оборонці, визволителі й захисники України.

 

 

 

 

3 дівчинки розказують вірш

ПОКРОВА - КОЗАЦЬКА МАТИ

Вона усе на світі може — поправить вчинки і слова,

у ризи вдягне образ Божий,  догляне вольності права.

 

Ізцілить рани і образи,  одягне в золото ліси,

усе покриє, всіх розважить  і сповнить — що б не попросив.

 

Свята Покровонько, як мати,   ти нам дитинство зігрівай,

і українську нашу хату,  і наш веселий рідний край!


(входить Покрова, розказує вірш)

Покрова Богородиці

Як вороги колись палили    Константинополя жита -

Покрови хусткою накрила     Всіх Богородиця свята.

Коли навколо царство змови   Марнує прожиті літа,

Накриє хусткою Покрови    Нас Богородиця свята.

Молитва з Богом є розмова,  І часто подумки без слів,

А Бога Матері Покрова   Хай вбереже від ворогів.

Від сил кривавих і ворожих,  Що нашу землю гнітять знов,

Хай буде завжди на сторожі   Від Богородиці Покров.

Учень читає вірш

ПОКРОВА

Пречиста Свята Покрово – Козаків покровителько!

І наших звичаїв хранителько! Молюся тобі, Богородице мила,

Щоб славою ти Україну покрила, Як землю багрянцем дібров,

Щоб ворог її не зборов. Даруй доброту і любов.

Візьми нас під свій Материнський Покров!

Вчитель  Оскільки символом Покрови є рушник, пропоную вам обмінятися рушниками, які ви приготували для своїх однокласників.

 Вчитель  Певно, не знайдеться в Україні людини, яка б не знала про козаків. Про них складено безліч творів, книжок і фільмів. Про козацький рід співається й у нашому державному гімні. Образ сміливого парубка, котрий захищає честь та волю нашого народу, міцно закарбувався у пам’яті поколінь. Тож, козак в українській культурі – звитяжний воїн, озброєний захисник Вітчизни, що боронить віру, гідність та звичаї усього нашого народу.

 Існує досить поширена думка, що в запорозькі козаки приймали всіх, хто приходив на Січ. Проте це не так. Щоб стати справжнім козаком, слід було пройти дуже нелегку школу: козак повинен був не тільки бути неперевершеним воїном, але так само знати грамоту, а потім скласти суворі іспити, які витримували не всі, тож не всі й ставали козаками.

              Новачків приймали на 7 років в «молодики». Більша частина «молодиків» були  кріпаки-селяни, які тікали від панів, тому їх реєстрували не за прізвищами, а  за прізвиськами, які давали з огляду на те: чим займався, що любив робити «молодик».

Пропонуємо вам сценку «Як козаків у школу приймали».

Вчитель

З 2014 року 14 жовтня відзначається День Захисника України. Це день вшанування мужності і героїзму захисників незалежності,  і територіальної цілісності України. З 2015 року цей день є неробочим. Сьогодні до нас на свято завітав вчитель курсу «Захист України» , капітан – Денисенко Володимир Васильович. Надаємо йому слово.

Вірш розказує учениця про захисників.

Слово має завідуюча бібліотекою, яка надасть інформацію  про літературу до цих свят.

Заключне слово – побажання.

Шановні присутні ! Вітаю із Днем українського козацтва та Покрови Пресвятої Богородиці. Бажаю бути завжди на висоті, підкорювати небувалі вершини, впевнено йти до своєї мрії, залишатися вірними своїм цілям при будь-якому розкладі життя, сподіватися тільки на краще і вірити в свою удачу.

Дорогі чоловіки та майбутні захисники України:
З Днем захисника вітаю!
Мужності
 я вам бажаю.
Неба мирного над головою
І ніколи не пізнати бою.


Вручення подарунків.

Тема: Герої рідного краю

Вступне слово вчителя.

Є край, де найкращі у світі пісні,

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось тобі,

Це дім твій – твоя Україна.

    Кожна  людина  найбільше  любить  той  край,  де  народилась  і живе.  Кожен  пишається  своєю  рідною  країною.У нас шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми хочемо бачити під мирним небом нашу неньку – Україну.  

Україна не раз піднімалася з колін. Побита і ціла в ранах, та нездоланна для ворогів своїх, вона йшла ворогу під кулі, щоб захистити всіх своїх дітей. Терновим шляхом дійшла Україна до сьогоднішніх днів. Здавалося все скінчилося, давно минуло і більше ніхто не пройде шляхом тих кривавих дій. Та не так здавалось, як вже сталось.

    Багато років Україна не знала війни. Але нещастя  не обійшло нашу державу тепер. Ще п'ять років тому ми з вами не знали дуже багатьох слів, пов’язаних з війною, а тепер майже кожну родину, так чи інакше, опалило полум’я військових дій. У нашу країну прийшла біда. Йде війна, у якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується в цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ.

Учень 1.      

Україна моя у вогні,

У земному раю стріляють.

Розлетілись, мовчать солов’ї –

Темні ворони в небі кружляють.

 

Україна кайдани рве,

Кращі хлопці стають до зброї.

Лютим звірем душа реве,

Не бояться вогню герої.

 

Розлилася в крові війна.

Нам вітання прислав диктатор.

Ми на згарищі його зла

Синьо-жовтий піднімемо прапор!

 

Перегляд відеоролика «Над землею тумани»

 

Вчитель. Декілька років тому ми не звертали особливої увагу на слова «Слава Україні – Героям Слава», а тепер вони набули нового змісту.

Наразі вже точно зрозуміло, кому ці слова адресовані, і ні в кого немає сумнівів, що ці герої – хлопці, які зі зброєю в руках захищають крихкий східний кордон України; лікарі, які в мирний час повертають поранених  з того світу; волонтери, на плечах яких тримається наша армія.

А який сенс ви вкладаєте у слова: «Слава Україні!», «Героям Слава!»? Кому вони адресовані?

(Відповіді учнів)

Вчитель. Так, дійсно, слова «Слава Україні» – Героям Слава» перестали бути просто вітанням – це вже віддання шани найкращим, котрі в найважливіший момент нашої держави не злякалися і пожертвували собою заради своєї Батьківщини.

Вони не сиділи в кабінетах, вони не ховались від військкоматів, вони не тікали за кордон. Ці люди пішли захищати нашу Батьківщину – це справжні хоробрі серця. Вони, як один, без жодних вагань, без примусових повісток піднялися на захист України. На цих патріотах тримаються не тільки усі добровольчі батальйони, вони суттєво доповнюють регулярні війська України.

Водночас на захист України стали тисячі людей. Усі рівні перед захистом держави - це інженери, будівельники, вчителі, медичні працівники, прості робітники і навіть артисти.
Учень 2.

Цвіт нації наш гине у боях

Серед безлюдних та зруйнованих будівель.

Над ними майоріє рідний стяг

Цей символ вічності, незламності країни.

Вони стоять і захищають до кінця

Те, що з дитинства в серці проростає.

Любов до матері з любов`ю до життя

І звісно ж Батьківщина місце має.

 

Вчитель. У результаті бойових дій в Україні загинула величезна кількість людей:  солдати  добровольчих загонів та регулярної армії, мирні жителі, у тому числі й діти.

Та кожна війна має своїх героїв! Серед полеглих за нашу волю є й імена наших земляків-оріхівців.

Одним із них є тато вашого однокласника Ковалевського Сергійка,який загинув на цій клятій війні.

 я закликаю вас сьогодні згадати у ваших молитвах усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє. Хай пам'ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих.

 

  Нехай кожен з нас торкнеться пам’яттю цього священного вогню-частинки вічного. А світло цієї свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони згасли як зорі, але повинні жити в нашій пам’яті! У жалобі схилимо голови.

 

Вчитель. Хвилиною мовчання вшануймо тих українців, які під час війни віддали своє життя за свободу.

 

Хвилина мовчання.

 

Декламування вірша «Я дякую Вам, хлопці, за життя»

Я дякую солдатам  за життя,
Я дякую
солдатам за свободу.
Пробачте нас. Пішли ви в небуття,
І більше не повернетесь додому.


Ви йдете в бій, йдете на вірну смерть,
Ви не лякаєтесь нікого і нічого.
Ви захищаєте своїх жінок й дітей,
Ви знаєте що робите й для чого.


Вас пам’ятати будемо завжди,
І з вами боремось за рідну
Україну.
За ту країну, де нема війни,
За нашу й вашу вільну Україну!

 

Вчитель. Нашу Україну зламати не можна. Вона як птах фенікс відроджується із попелу, стає міцнішою, сильнішою. Тому, особлива шана сьогодні тим, хто на передовій, солдатам-захисникам України, у тому числі і нашим землякам.

 

Учень 3.

Я дивлюсь на світлини бійців,
Щирі посмішки, втомлені очі,
Сиві скроні та безліч рубців…
А мій розум сприйняти
не хоче:
Це не сон, не с
индром маячні,
Ця війна не в далекій країні,
Не в Іраку чи десь там в Чечні,
А в вишневій моїй Україні.


Саме зараз її вояки
Схід країни від зла захищають,
Б’ються насмерть мої земляки,
Кров’ю землю святу поливають.
Щоб країна ввійшла в майбуття
Вільна, сильна, без чвар та війни.
Віддають саме цінне -життя,
України найкращі сини!

Учень 4. Повертайтесь, будь ласка, живими.

Я прошу не багато, й не мало.

Кожен вечір молюсь всім святим,

Щоб нещастя вас не спіткало.

Щоби Янгол закрив от біди,

Над вами розправивши крила,

І щоб куля лихої орди

Не побачила, не зачепила.

Ясним ранком та днем дощовим

Я шепочу у синєє небо:

Повертайтесь, будь ласка, живими,

Батьківщина чекає на вас.

 

Звучить пісня «Повертайся живим»

 

Ведучий 1.  Зараз, як ніколи, наша армія потребує допомоги від нас, і не тільки  матеріальної, а й моральної. Воїни мають бути впевненими, що люди, за яких вони воюють, за яких віддають своє життя, боронять від ворога – їх люблять, про них не забувають, підтримують і допомагають. Уже багато намальовано  малюнків і написано листів для солдатів на їх підтримку. Є такі листи від дітей, які западають в саму душу, від яких перехоплює подих.

 

Ведучий 2. Восьмирічний хлопчик Іванко написав у своєму листі: «Любий солдате!У мене нема тата, мій дідусь інвалід і, окрім тебе, нас з мамою нема кому захищати. Дякую тобі! За те, що я можу гратися на майданчику, їсти морозиво, дивитись мультики! Ми з мамою ніколи не забудемо того, що ви зараз робите! Коли я виросту, я хочу бути таким же сміливим, як ви! Бо я дуже люблю Україну і буду її захищати! І свою маму! І бабусю з дідусем! І тебе! Дякую тобі за те, що ти зараз борешся за моє майбутнє! Обіцяю: я не підведу!!!»

 

Ведучий 1. Крім таких листів, є справжні подвиги дітей, які жертвують своїми заощадженнями для військових на Сході. Ось, наприклад, семирічний хлопчик пожертвував дві тисячі гривень на каску для солдатів АТО.

Михайлик Ткачук із Прикарпаття майже чотири роки збирав гроші на сенсорний телефон. Але від своєї мрії відмовився миттєво – віддав гроші на потреби військових. Пожертвувати кошти хлопчик вирішив, переглянувши телерепортаж про подвиг одного з військових. 26-річний командир Олександр Петраковський – герой, заради якого Михайлик Ткачук зважився на жертву.

«Коли він вийде з лікарні і піде в бій, йому потрібна буде каска, – каже Михайлик.- Я подумав: якби я купив собі сенсорний телефон, то хто б мене захищав? Краще купити каски», – додає хлопець.

Дві тисячі гривень Михайлик передав волонтерам. Все село гуде про хлопчика – його називають героєм. Сам Михайлик за подвиг свій вчинок не вважає. «Хочу, щоб у нас все було добре. І бронежилети, і каски – це головне. Камуфляж, зброя, патрони, бинти для медиків – це все потрібно нашій армії»,– говорить він.

Разом з грошима хлопчик передав військовим листа з побажаннями мужності і витримки. Конверт волонтери пообіцяли повісити на придбану за його кошти каску і відправити воїнам на Схід.

 

Ведучий 2. «Якщо не буде України – мені планшет не потрібен». Це слова 10-річного Тараса зі Львова, який віддав на бронежилети 1300 гривень. За них хлопчик збирався купити планшет, але вирішив із мріями поки почекати.

Гроші хлопчик складав у скарбничку. Дуже мріяв про планшет – та на нього не вистачало. Допомогли бабуся і дідусь – подарували 1300 гривень. Однак, гроші він вирішив передати на допомогу армії.

Тарас написав солдатам листа, взяв меншого брата, тата, гроші на планшет і поніс на радіостанцію, яка займається збором допомоги для армії.

За його гроші купили бронежилет і передали листа.

 

Ведучий 1. А ось лист, який написав Тарас солдатам: «Мене звати Тарас. Мені 10 років. Я живу у місті Львові. Мені подарували на День народження 1300 гривень. Я хочу докласти ці гроші на покупку бронежилета для наших військових. Слава Україні!!! Героям Слава!!!». Історія Тараса так розчулила ведучих і слухачів, що ті вирішили купити хлопцеві омріяний планшет.

 

Ведучий 2.  Коли перед очима кадри з новин, фото поранених та загиблих героїв, дивлячись їм у вічі, ми розуміємо, що вислів «душу й тіло ми положимо за нашу свободу» став для сучасної історії української нації не просто словами з гімну, це стало станом душі.

 

Ведучий 1. Справжні герої нашого часу - це ті, хто пройшли війну, поглянули в очі смерті, побачили пекло, вибралися з нього живими і здоровими, але не сказали про це нікому, щоб, не дай Боже, про це не дізналися родичі і близькі, які за них хвилюються.

 

Ведучий 2. І таких героїв - безліч.

Ведучий1. Ми часто славимо героїв на фронті і в тилу. А я хочу подякувати їхнім батькам, які виховали таких дітей, що заклали правильні основи і поняття: честь і гідність, патріотизм і любов до своєї Землі!

Ведучий 2. Спасибі Вам за наших Героїв, які немов зірки, своїм прикладом вказують нам Шлях Душі і Серця !

 

Відеоролик «Молитва Захисника України»


Виховна година 3 клас

ТемаДоброта – це краса людської душі.

Мета. Розширити знання учнів про моральні якості добра і доброти.  Спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро. Сприяти осмисленню та розумінню дітьми переваг духовних цінностей над аморальними. Розвивати вміння співчувати один одному, говорити теплі слова. Виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі.

Хід уроку

І.Організація класу до уроку.

   Вчитель.

                 Запам’ятай, моя дитино, з юних літ

                  На все життя, щоб знала, як прожити.

                  Людина для добра приходить в світ,

                  й покликана завжди добро творити.

                  Нелегко це, щоб хто не говорив.

 

                   Й не кожному зробити це вдається.

                   Бо в світі стільки смертних є гріхів,

                   Що доброта не завжди йде до серця.

 

                    Йди з добротою – це собі затям,

                    Із ласкою, прихильністю, привітно.

                    Й не розлучайся з добрим почуттям,

                    Хай доброта в душі твоїй суцвіттям квітне.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-         Спробуйте прочитати тему уроку (у кожної дитини на парті є надруковане деформоване речення ).

Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про доброту, будемо вчитися співчувати один одному, говорити теплі слова, вивчимо правила доброти.

         Епіграф уроку.

                                      Добрі слова – це сади,

                                      Добрі слова – коріння.

                                      Добрі думки – квіти.

                                      Добрі справи – плоди.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.     Словникова робота.

-         Діти, скажіть, будь ласка, а що таке добро? Доброта?

-         Давайте пояснення цих слів прочитаємо у тлумачному словнику.

Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

Доброта – це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра.

   Вчитель.

                Тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Адже тільки людина починається з добра до інших людей і до всього оточуючого. У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім, погані і просто жахливі. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро – остерігайся зла. Ви палко любите свою країну, і будете робите все, щоб дійсно їй щастило. Я в це вірю, на це сподіваються ваші батьки.

2.     Гра « Так, ні.»

-         А зараз ми пограємо!

Умови гри. Якщо людина повинна робите те, про що я казатиму ви говорите так, а якщо ні, то говорите ні.

             - Бабусі хлопчик допоміг.

             Він, діти, добрий хлопчик? (так)

             -  Тепер усі скажіть мені:

             У сварці жити добре? (ні)

             - А як немає забіяк,

              Тоді усім прекрасно?(так)

             - А як серця у всіх ясні,

              То вам погано, діти? (ні)

              - Співає хлопчик гарно як,

               А вам подобається? (так)

              -  А як обличчя всіх пісні,

              Похмурі, злі? Вам добре? (ні)

              - Реве і трощить все чудак,

               Це теж погано, діти? (так)

              - Тоді і ще скажіть мені:

              Як діти б’ються добре? (ні)

              - Звичайно, краще в мирі жити

              І з усіма дітьми дружити,

              Щоб всі веселими були,

              У мирі й злагоді жили!

3. Аналіз  моральних  ситуацій.

(Діти зачитують оповідання В. Сухомлинського).

1-а дитина.

Кошеня за пазухою

  У класі тихо… Третьокласники самостійно розв’язують задачу.

   Марія Миколаївна підійшла до Зіни. Дивним здалося їй, чому це дівчинка заглядає собі за пазуху, щось ніби перекладає там з місця на місце.

    Учителька аж зворушилася, як на неї глянуло маленьке – маленьке кошеня. Визирнуло, побачило вчительку й заховалось.

    Марія Миколаївна лагідно торкнулася Зіниного плеча ц по-змовницькому підморгнула. Дівчинка зрозуміла: вчителька знає про її таємницю. Вона почервоніла, засоромилася, глянула вчительці у вічі. Марія Миколаївна приклала палець до вуст і похитала головою. Мовляв, мовчи Зіна зраділа…

      Наступного дня Марія Миколаївна відкликала Зіну в куток коридору й питає:

-         Навіщо ти його вчора приносила до школи?

-         Ой, пробачте… Не було нікого вдома… а воно боїться саме залишатись…

- Який висновок можна зробити цієї розповіді?

- Чи любить Зіна тварин?

- А чи  у вас вдома є тваринки?

- Розкажіть, яке добро ви для них робите?

2-а дитина.

На кладці

  Через річку – кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно. І розминутись ніяк.

    З одного берега по кладці йде чоловік у білій сорочці. Йде й весело співає. З другого берега по кладці  йде чоловік у чорній сорочці. Йде, схиливши голову, - сумний, невеселий.

   Зійшлися на середині річки. Чоловік у чорній сорочці каже:

-         Я дуже поспішаю, дай мені дорогу, повернись на берег, а потім перейдеш річку.

-         Куди ти поспішаєш? - запитав чоловік у білій сорочці .

-         У мене вдома велике горе. Син помер.

-         Я теж поспішаю, - сказав чоловік у білій сорочці.

-         Куди ти поспішаєш?

-         У мене вдома велика радість. Син народився.

Довго стояли мовчки на кладці обидва чоловіки, дивилися в очі один одному . Потім  чоловік у білій сорочці тихо сказав:

-         Тобі треба бути вдома швидше.

Сказав це чоловік у білій сорочці, повернувся назад і пішов на берег – куди треба йти чоловікові  у чорній сорочці.

-         Чоловік у якій сорочці поспівчував іншому?

-         Сподобалась вам розповідь?

3-я дитина.

Щоб не наколовся

Дівчинка Зоя гуляла в саду.  Вона підійшла до акації. На акації гострі - прегострі  колючки . Під акацією літає барвистий метелик. ОЦ, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку – що ж тоді буде! Підійшла Зоя до акації. Зломила одну колючку, другу, третю.

    Мама побачила й питає:

-         Що ти робиш, Зою? Навіщо колючки зламуєш?

-         Щоб метелик не наколовся, - відповіла Зоя.

- Як ви гадаєте, чи правильно вчинила Зоя?

- Чи можна дівчинку назвати байдужою?

- Чому?

Вчитель.

   Доброта виражається у дружньому ставленні  до навколишнього світу, до тварин і рослин. Адже ти – людина і повинна вміти співчувати, допомагати ближньому, вміти поводити себе з котиком, з песиком, з пташкою чи метеликом.  Добра людина не буде бездушно нищити і ламати деревце чи квітку, лише тому, що їй так захотілося. Не стане ловити яскравого метелика чи співучу пташку для свого задоволення, тому що знає, до все проходить в цей світ для життя. І людина не має права нищити і вбивати, а лише примножувати красу цього світу, берегти його і любити.

4-а дитина.

                                               Не хочу

                                 Метелика ловити я не хочу:

                                 Він – квітка неба, хай живе собі!

                                 Хай крильцями барвистими тріпоче,

                                 Щоб радісно було мені й тобі!

 

                                  І квітку лісову не стану рвати,

                                  Її додому я не понесу,

                                  Бо вдома їй джмеля не погойдати

                                  Й не попити ранками росу!

 

                                  І ні стеблинку гілку чи травинку

                                  Я не ображу: це – страшенний гріх!

                                  Бо в кожній з них живе тремка живинка

                                  Що світиться довірою до всіх!

                                                                                           Анатолій Костецький

 

-         Діти, які почуття викликав у вас вірш?

-         Від чого застерігає поет?

ІV.Фізкультхвилинка.

(Діти разом із вчителем і роблять коло)

           Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

           Друзі ми:  і ти, і я - раз, два, три.

           Руку дай сусіду справа,

           Руку дай сусіду  зліва

           Ми одна сім’я.         

           Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

           Друзі ми:  і ти, і я - раз, два, три.

           Усміхнись сусіду справа.

           Усміхнись сусіду зліва.

           Ми одна сім’я.   

           Усміхнися сонечку,

           Здраствуй золоте!

           Усміхнися квіточці,

           Хай вона росте!

           Усміхнися дощику.

           Лийся, мов з відра.

           Друзям усміхнися

           Побажай добра,

           Бажаю тобі добра! (діти стають парами і бажають один одному добра)

4. Робота  парами.

- А тепер ми попрацюємо парами.

Перед вами лежать пелюсточки, з яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.

   ( На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість).

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

  Вчитель.

     Добро можна порівняти із сонцем: як за сонцем ми визначаємо пору року або дня, так і з добром співвідносимо свої слова та вчинки. Протилежністю добра є зло, лихо. Мудрі люди казали, що для того, щоб зрозуміти, що таке добро, необхідно відчути на собі зло.

     Зло – це все погане, недобре. Тому у серці несіть до всіх любов і ласку, чуйність і співчуття, а не лють, не горе і не жорстокість.

5. Робота над прислів’ями.

(Діти пояснюють зміст прислів’їв про добро і зло).

·        Добре роби, добре й буде.

·        Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше. 

·        Доброму скрізь добре.

·        Все добре переймай, а зла уникай.

6. Зображення дерев Добра і Зла.

- Діти, у кожного з вас на парті є два невеликі аркуші паперу. Вам потрібно буде намалювати два дерева: дерево Добра і дерево Зла. У цьому вам допоможуть піктограми облич.

(Діти на дошці розглядають піктограми облич і малюють дерева Добра і Зла).

V.  Підсумок  уроку.

- Діти, то ж давайте разом зачитаємо правила Доброти і будемо намагатися і старатися їх дотримуватися щодня.

(Діти виходять до дошки і хором зачитують правила Доброти).

             Запам’ятай!

                     * Ти – людина. На тобі лежить відповідальність за цей світ.

                     * Добра людина схожа на ясне сонечко.

                     * Ти відповідаєш за того, кого приручив.

                     * Людина в світ приходить для добра.

                     * Не накопичуй у серці образ і зла, щоб не стати жорстоким і лютим.                                

                        Умій прощати. 

                     * Будь завжди добрим, носи у своїй душі світле сонечко любові, адже        

                        ти людина .   

Вчитель.

      Я надіюся, що ваші душі будуть чистими, ви зможете побороти все погане й  аморальне засіяти своє поле чистим насінням. Всі ми живемо один раз. Отож, все добро, яке можемо вчинити зараз, не відкладаймо на пізніше.


Новорічна квест-гра «Цікавинки Нового Року»

ВЧИТЕЛЬ:    Доброго дня , любі діти! Сьогодні у повітрі чути чарівну музику, дзвенить сніжинок гомін золотий. Уже на порозі стоїть Новий рік!

Дуже скоро Новий рік

Прийде і на наш поріг.

Санта вже  пішов до свята

В ліс ялинку вибирати.

Невелику, немаленьку.

Гарну, пишну, зелененьку.

Одягнув він кожушинку,

На плече поклав торбинку.

До кишені рукавички він узяв

І до лісу навпростець попрямував.

Ну а ми  із вами зачекаємо -

У веселу гру усі пограємо.

Шановні хлопчики й дівчатка!

Новий рік пропонує вам позмагатися.

Він хоче дізнатися, хто у цьому класі

Найспритніший, найрозумніший.

Тож. Уперед.

 

Сніжинка 1- ЗАГАДКОВА

Учасникам квесту потрібно розшифрувати слова, щоб дізнатися  асоціації до слова «Новий рік».

**СВЯТКУВАННЯ**ВЕСЕЛОЩІ** ПОДАРУНКИ**

Сніжинка 2 – СИМВОЛ НОВОГО РОКУ

Учасникам квесту потрібно у  всіх рядках закреслити  літери, які повторюються ТРИ рази І більше. З літер, що залишилися скласти  слово,

що є символом цього Нового року. –ДРАКОН

 

     Сніжинка 3 – НОВОРІЧНІ ЗАГАДКИ

Учасникам квесту потрібно розгадати загадки  на тему нового року.


1.          Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже,
Узялася склом твердим,
Добре ковзатись на нім.
(ЛІД)

2. В зимовий, студений час,

Люблять всі малята нас.
З гірки ми рушаєм в путь,
А на гірку нас везуть…
(САНЧАТА)

 

3. Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас…
(ЗИМА)

4. Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.
(СНІГОВИК)

5. Політала зірочка, політала,
Сіла на долонечку і розтала.
На долоні слізонька-крапелинка

То не просто зірочка, то –(СНІЖИНКА)

 

 

1.      Круг ялинки справжнє свято.
Тут і діти, і звірята,
Співи, танці, шум і крик –
Всі стрічають …(НОВИЙ РІК)

 

2.      Ми - спортсмени, нас обох
Бачиш ти завжди удвох.
Ми по снігу швидко линем
Ще й стрибаємо з трампліну.
(ЛИЖІ)

 

3.      Зимно стало дуже-дуже,
Аж замерзли всі калюжі
І за щічки щипле хтось.
То прийшов Дідусь…
(МОРОЗ)

 

 

4.      Вітер хай не шаленіє,
Хай хурделиця не віє.
Не злякались їх погроз!
З нами разом - …
(ДІД МОРОЗ)

5.      Невеличкі дві хатинки,
В них м'які і теплі спинки.
По п'ять братиків малих
Заховались в хатках тих.
(РУКАВИЧКИ)


 

Сніжинка 4- ВІДНАЙДИ  СЛОВА

Учасникам квесту потрібно відшукати всі заховані слова

(санчата*мороз*сніжок*лід*ожеледь*ялинка*танок*іграшки*замети*зима*

снігуронька*ковзани*подарунок)

 

 

Сніжинка 5  – НОВОРІЧНИЙ КРОСВОРД

Учасникам квесту потрібно розгадати кросворд  на новорічну тематику

(свято,сніжинка, Різдво, зима, тигр, зима, ялинка, подарунки,ковзани, лід, ожеледь)

 

Сніжинка 6- НОВОРІЧНІ ПОБАЖАННЯ

Учасникам квесту потрібно подумати та записати новорічні побажання один одному.

 

Сніжинка 7-ЗБЕРИ ПРИСЛІВЯ ПРО НОВИЙ РІК

Учасникам квесту потрібно зібрати прислів’я та пояснити їх значення.

1.      Той взимі голодує, хто літо гайнує.

2.      Якби не зима, то й літо було б довше."

3.      На Новий рік погода — буде в полі урода.

4.      Краще Різдво тріскуче, ніж пекуче.

5.      На Різдво йде сніг — заврожаїться озимина.

6.      В який день Різдво, в такий Новий рік і Петра.

7.      Зелене Різдво — білий Великдень.


 Сніжинка 8- КАЗКОВА

Потрібно згадати та записати якомога більше казок на новорічну тематику


 Сніжинка 9- ЛИСТ НА ПЕРЕДОВУ

Написати листа нашим Захисникам від команди класу.

(привітати із Новим роком та подякувати за те , що подарували нам цей рік- вільний та нескорений )

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Із святом 8 березня!

  Дорогі жінки, дівчата! Наші рідні і красиві! Кращого немає свята, Аніж те, що прийшло нині! Це для вас сніги розтали, Це для вас прийшла в...